در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    روتین پوستی روز و شب

    روتین پوستی روز و شب

    پوست شاداب، علاوه بر زیبایی چهره در افزایش حس اعتمادبه‌نفس افراد بسیار موثر است با افزایش سن، روند بازسازی سلول‌های پوستی با کندی صورت می‌گیرد و همچنین پوست، رطوبت کمتری را در خود حفظ می‌کند به همین دلیل پوست کدر شده و از شفافیت و درخشندگی آن کاسته می‌شود در این جاست که نقش یک روتین مراقبتی از پوست پررنگ می‌شود. یک روتین پوستی خوب می‌تواند سلول‌های مرده پوست را حذف کرده و به جوان‌سازی پوست شما کمک شایانی کند اما در روتین پوستی، علاوه بر محصول مغذی و مناسب با پوست، باید ترتیب صحیح استفاده از آن  نیز رعایت شود تا بیشترین تاثیرگذاری را روی پوست داشته باشد آیا از روتین مراقبتی پوست و مراحل آن چیزی می‌دانید؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با مراحل صحیح آن آشنا کنیم.

    روتین پوستی چیست؟

    روتین پوستی چیست؟

    پوست شما در طول روز در معرض نور آفتاب و انواع آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد یک روتین پوستی خوب می‌تواند با هدف محافظت از پوست شما و رساندن مواد مغذی به پوست باشد. روتین پوستی برنامه‌ای است که در آن علاوه بر مراقبت‌های اولیه از پوست شما باید به مشکلات آن نیز رسیدگی کند و مهم نیست که شما دارای چه پوستی هستید به طور کلی روتین شما باید دارای سه قدم ساده اما مهم باشد:

    1. پاکسازی پوست از مواد آرایشی و آلودگی‌ها 
    2. متعادل‌سازی پوست و تنظیم PH آن
    3. آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست (هیدراته کردن پوست)

    روتین پوستی در روز

    روتین پوستی در روز

    شما در روز در محیط‌های مختلفی قرار می‌گیرید که ممکن پوست شما را دچار آلودگی‌ها و آسیب‌های مختلف کند و روتین مراقبتی پوستی شما در طول روز، باید به محافظت و پیشگیری از آسیب رسیدن به پوست شما بپردازد مراحل روتین پوستی در روز، شامل موارد زیر می‌باشد:

    • پاک‌کننده صورت 

    اگر عمل پاک‌سازی پوست را در شب انجام داده‌اید و فکر می‌کنید که شستن و تمیز کردن آن هنگام بیدار شدن از خواب نیازی نیست اشتباه فکر می‌کنید.هنگام خواب باکتری‌های موجود در روبالشتی به پوست شما منتقل می‌شوند و همچنین چربی‌ها از موهای شما می‌توانند به سطح پوست شما انتقال پیدا کنند بنابراین با استفاده از یک شوینده مناسب و آب ولرم، پوست خود را تمیز و عاری از هر میکروب و باکتری کنید. این کار باعث می شود که محصولاتی که در طول روز برای روتین مراقبتی پوست خود استفاده می‌کنید به خوبی جذب پوست شما شوند و حداکثر تاثیرگذاری را روی پوست شما داشته باشند. اگر پوست شما خشک و حساس است نیاز نیست از پاک‌‌کننده قوی برای شستن صورت خود استفاده کنید و با یک شوینده بسیار ملایم که حاوی مواد آبرسان است پوست را تمیز کرده تا چربی طبیعی پوست شما از بین نرود.

    • از تونر استفاده کنید.

    بهترین زمان استفاده از تونر‌ها بعد از شستن صورت می‌باشد تونر، یک مرطوب‌کننده مایع است که می‌تواند PH پوست شما را تنظیم کند و با داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ترمیم‌کننده، پوست را تغذیه و احیا کرده و رطوبت را جذب کند. بعد از شستن صورت PH پوست برهم می‌خورد و برای برگرداندن آن به حالت طبیعی می‌توانید از تونر و یا تونیک استفاده کنید تا پوست شما به حالت طبیعی باز‌گردد همچنین تونرها باعث می‌شوند محصولات مراقبتی که در روتین استفاده می‌کنید بهتر جذب شوند. به خصوص کسانی که دارای پوست چرب و مختلط هستند تونرها گزینه‌ی مناسبی برای آنها می باشد و این افراد می‌توانند از تونرهای حاوی سالیسیلیک‌اسید استفاده نمایند. اگر پوست خشکی دارید از تونرهای آب‌رسان فاقد الکل استفاده نمایید که دارای گلیسیرین و اسید‌هیالورونیک باشد این ترکیبات پوست خشک را تسکین می‌دهد و از قرمزی و پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند.

    • سرم پوست بزنید.

    سرم‌ها حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی و ترکیبات آبرسان هستند که باعث تقویت پوست شما خواهند شد. یک سرم غنی از ویتامین C می‌تواند علاوه بر بازسازی پوست شما، اثرات آلودگی‌های محیطی را نیز خنثی کند و پوست شما را شفاف و روشن کند و لک‌های تیره آن را از بین ببرد همچنین باعث تحریک کلاژن‌سازی و جوانسازی پوست می‌شود و علائم پیری در پوست را کاهش می‌دهد. اگر پوست حساسی دارید ابتدا از سرم‌های ویتامین C با غلظت پایین و یک روز در میان استفاده نمایید تا پوست شما با آن سازگار شود و به آن عادت کند اگر می خواهید از سرم ویتامین C در روز استفاده نمایید استفاده از ضد‌آفتاب روی آن هرگز فراموش نشود. همچنین استفاده از سرم ویتامین C در زیر ضد‌آفتاب می‌تواند قدرت ضد‌آفتاب شما را افزایش دهد زیرا ویتامین C با قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارد اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید و عوامل محیطی را خنثی می‌کند.

    • کرم دور چشم استفاده کنید

    شروع استفاده از کرم دور چشم زمان خاصی ندارد و شما می‌توانید از سنین پایین، مصرف آن را شروع کنید به خصوص اگر پوست خشکی دارید باید استفاده از آن را هر چه زودتر شروع کنید. اگر سن شما بین 30 تا 40 سال می‌باشد باید کرم دور چشم شما حاوی ویتامین C و کلاژن باشد چون در این سنین کلاژن‌سازی در پوست کاهش می‌یابد. کرم دور چشم رطوبت ناحیه اطراف چشم را تامین می‌کند و از خشکی و چروک شدن پوست این ناحیه جلوگیری می‌کند مقدار کمی از کرم را در ناحیه دور چشم با ضربات ملایم بمالید.

    • مرطوب‌کننده بزنید

    فرقی نمی‌کند که شما دارای چه نوع پوستی می‌باشید استفاده از مرطوب‌کننده در روز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا کرم مرطوب‌کننده مانند سدی عمل می‌کند و از تبخیر شدن و از دست دادن آب در پوست شما جلوگیری می‌کند. استفاده از مرطوب‌کننده علاوه بر ایجاد رطوبت در پوست، باعث بهبود رنگ پوست شما شده و از ایجاد جوش و آکنه در پوست شما جلوگیری می‌کند. اگر پوست خشک شود غدد چربی پوست، چربی بیشتری تولید می‌کند که این مساله باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود و ایجاد جوش و آکنه می‌کند. استفاده از مرطوب‌کننده حتی در پوست‌های چرب نیز برخلاف باور آن‌ها که فکر می‌‌کنند مرطوب‌کننده می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه در پوستشان شود، مفید می‌باشد این افراد باید از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب برای پوست چرب، که سبک و فاقد چربی هستند استفاده نمایند.

    • ضد‌آفتاب بزنید

    گام مهم و نهایی در روتین پوستی استفاده از کرم ضد‌آفتاب می باشد اگر بهترین مراقبت‌ها را از پوست خود انجام دهید ولی در طول روز از ضد‌آفتاب استفاده نکنید در واقع برای پوست خود هیچ کاری انجام نداده‌اید. پوست خود را بشناسید و از یک ضد‍آفتاب متناسب با پوست خود که دارای SPF بالای 30 و با طیف گسترده (محافظت در برابر اشعه‌ی UVA و UVB) می‌باشد استفاده نمایید. استفاده از ضد‌آفتاب از پیری زود‌رس و ایجاد لک در پوست شما جلوگیری کرده و رنگ طبیعی پوست شما را حفظ می‌کند.

    روتین پوست در شب

    روتین پوست در شب

    در شب روند بازسازی پوست با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. روتین پوستی در شب باید با هدف رسیدگی به مشکلات پوستی قبل از فرآیند بازسازی، صورت گیرد. روتین شبانه می‌تواند شامل استفاده از محصولات پاک‌کننده، تونر، کرم شب، کرم دور چشم، مرطوب کننده و .. باشد که باید به طور صحیح و با اصول از آن‌ها استفاده شود مراحل انجام روتین پوستی در شب به ترتیب زیر می باشد:

    • پاک کردن صورت از آرایش 

    مهم‌ترین قسمت روتین شبانه شما باید پاک کردن کامل و دقیق مواد آرایشی، ضد‌آفتاب و تمامی آلودگی‌هایی که در طی روز، روی صورت شما نشسته‌اند، باشد زیرا ماندن مواد آرایشی روی پوست، باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه و لک می‌کند و باعث پیری زودرس پوست شما می‌شود. برای پاک کردن صورت ابتدا نباید مستقیم به سراغ شوینده بروید چون شوینده‌ها به تنهایی قدرت پاک کردن مواد آرایشی را ندارند زیرا اکثر مواد آرایشی ضد‌آب هستند اگر از کرم‌ پودر استفاده کرده‌اید و آرایش چشم دارید باید آن را با یک پاک‌کننده مناسب با دقت پاک کنید. برای این منظور می‌توانید از میسلار‌ واتر، شیرپاکن، روغن‌های پاک‌کننده صورت و دستمال مرطوب استفاده نمایید.

    میسلار واتر از ذرات روغنی تشکیل شده‌اند که تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از سطح پوست پاک می کنند. برای استفاده از آن می‌توانید یک پد را به آن آغشته کنید و روی صورت خود بکشید. اگر از شیرپاک‌کن استفاده می‌کنید مقداری از آن را کف دست بریزید و به صورت خود بمالید می‌توانید از روغن‌های پاک‌کننده‌ی صورت استفاده نمایید برای این منظور روغن نارگیل به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاک‌کننده آرایش گرچه آرایش و آلودگی‌ها را از پوست شما پاک می‌کند اما به تنهایی کافی نمی‌باشد زیرا ممکن است باقی‌مانده ذرات آرایشی و آلودگی‌ها همچنان روی پوست شما باقی بماند پس از یک شوینده ملایم استفاده نمایید. یک شوینده ملایم می‌تواند تمام آرایش، گرد‌و‌غبار و ضد‌آفتابی که در طول روز استفاده کرده‌اید را به طور کامل از پوست شما بزداید و پوست شما را برای جذب مواد مغذی آماده کند همچنین  چربی‌های مفید پوست  را از بین نمی‌برد و باعث تحریک و سوزش پوست شما نمی‌شود.

    • از تونر استفاده کنید

    بهتر است شب‌ها همان تونری که در روز استفاده کرده‌اید را تکرار نمایید تونر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و آن را کاملا پاکسازی می‌کند، PH پوست را تنظیم، و از التهابات پوستی جلوگیری، و منافذ پوست را کوچک می‌کند. با استفاده از تونر به طراوت و شادابی پوست خود کمک بیشتری خواهید کرد بعد از استفاده از تونر کمی صبر کنید تا پوست خشک شود و بعد از محصول دیگری استفاده کنید. اگر بلافاصله روی تونر محصول دیگری استفاده نمایید باعث خنثی شدن اسیدهای تونر شده و کارایی خود را از دست می دهد.

    • سرم پوست بزنید

    برای کسانی که می‌خواهند مشکلاتی همچون جوش، چین‌و‌چروک، قرمزی پوست، ...را برطرف کنند و پوستی یکدست با منافذ کوچک داشته باشند سرم بهترین گزینه است.  استفاده از سرم گرچه اختیاری است اما می‌تواند تا حد زیادی مراقبت از پوست شما را بهبود ببخشد. زیرا می‌تواند مواد مغذی لازم برای پوست را به خوبی تامین کند و آن را آبرسانی، و باعث تصحیح رنگ پوست شما شود. سرم‌ها با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و داشتن ویتامین‌های A، E و C  با غلظت بالا می‌توانند به صاف و یکدست شدن پوست شما کمک شایانی کنند و باعث درمان و پیشگیری از چین‌و‌چروک در پوست شما شوند. سرم‌های حاوی اسید‌هیالورونیک در روتین شبانه باعث جذب رطوبت در پوست شما می‌شود و در طول خواب پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و برای پوست‌های مستعد آکنه گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

    • کرم دور چشم استفاده کنید

    پوست دور چشم بسیار نازک است و کرم دور چشم می‌تواند از پیری زودرس اطراف چشم جلوگیری کند و باید قبل از مرطوب کننده استفاده شود و بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم در شب می‌باشد زیرا مواد آن بهتر جذب پوست می‌شوند. کرم دور چشم، پوست دور چشم را آبرسانی کرده و باعث سفت شدن و از بین بردن چین‌و‌چروک‌ها و همچنین سیاهی دور چشم می‌شود همچنین می‌توانید از یک کرم دور چشم با خاصیت آبرسانی و بدون SPF استفاده نمایید.

    • مرطوب‌کننده بزنید

    آخرین قدم اصولی برای روتین شبانه استفاده از مرطوب‌کننده می‌باشد، مرطوب‌کننده با ایجاد لایه‌ای روی پوست از خروج آب جلوگیری کرده و باعث لطافت در پوست می‌شود و پوست شما را در طول شب مرطوب نگه می‌دارد.

    درج نظر

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا