در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    نمایش صفحه 1 از 1

    بی سی ای ای (BCAA)

    مرتب سازی بر اساس
    جستجوی پیشرفته
    مرتب سازی بر اساس:
    • پیش فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدید‌ترین ها
    • جدیدترین ها
    • نام : الف تا ی
    • نام : ی تا الف
    438٬000 تومان
    333٬000 تومان

    مکمل بی سی ای ای و عملکرد آن در بدن

    بی سی ای ای یا بی سی دبل ای، مخفف Branched-Chain Amino Acids است، که به آمینو اسیدهای زنجیره‌ای نیز معروف هستند. آمینو اسیدهای زنجیره‌ای (BCAA) از سه آمینو اسید لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است.

    مکمل بی سی ای ای به منظور افزایش رشد عضلات و جلوگیری از عضله سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل‌ها همچنین به کاهش خستگی پس از اتمام تمرین نیز کمک شایانی می‌کنند. لوسین موجود در ترکیبات BCAA تحریک کننده‌های کلیدی سنتز پروتئین یا سخت عضلات هستند و همچنین در جلوگیری از تخریب عضلات نقش دارند.  اینمکمل ذخایر قندی عضلات و کبد را حفظ می‌نماید.

     

    انواع مکمل بی سی ای ای

    • کپسول و قرص بی سی ای ای

    قرص یا کپسول بی سی ای ای به اندازه پودرهای بی سی ای ای محبوب نیستند. چراکه سرعت هضم قرص و کپسول کندتر از پودر است. علاوه بر این، قرص‌های bcaa خیلی بزرگ‌تر از سایر مکمل‌ها هستند و بلع آنها کمی مشکل است. اکثر برندها این مکمل را به هر دو شکل پودر و قرص تولید و عرضه می‌نمایند.

    • پودر BCAA

    متداول‌ترین نوع مکمل bcaa، حالت پودری آن است. این نوع پودرها را به راحتی می‌توانید با پروتئین‌ها، مکمل‌های بعد از تمرین و یا سایر مکمل‌ها ترکیب کنید.

     

    اهمیت مصرف مکمل بی سی ای ای

    بدن ما قدرت ساختن BCAA را نداشته و در نتیجه باید برای عضله‌سازی از راه دیگری این آمینواسیدها را تأمین کنید؛ زیرا BCAA دو فایده اساسی برای بدنتان دارد:

    -         افزایش سنتز عضلانی (آنابولیسم)

    -         جلوگیری از تجزیه یا همان از بین رفتن عضلات (کاتابولیسم)

     

    مکمل بی سی ای ای

     

    فواید مصرف BCAA در بدنسازی

    •         افزایش رشد عضلانی

    بی سی دبل ای می‌تواند باعث افزایش توده عضلانی خالص‌شده و درصد چربی‌های ذخیره‌شده در بدن را کاهش دهد.لوسین موجود در BCAA سنتز پروتئین عضلانی را تحریک کرده و در نتیجه به روند عضله‌سازی کمک خواهد کرد.

    •         کاهش درد عضلات

    مصرف این مکمل میزان آسیب‌دیدگی عضلات در حین تمرین کاهش یافته و در نتیجه بدن درد نیز برایتان کوتاه‌تر و قابل تحمل‌تر خواهد بود.

    •         جلوگیری از عضله‌سوزی

    بی سی ای ای به حفظ توده عضلانی در افرادی که مبتلابه بیماری‌های مزمن هستند کمک می‌کند.   و جلوی عضله‌سوزی یا هدر رفتنِ عضلاتتان را خواهد گرفت.

    •         مفید برای بیماران مبتلا به سیروز کبدی

    مصرف BCAA ممکن است برای بیماران مبتلا به سیروز کبدی مفید باشد. سیروز نوعی بیماری است که در آن کبد دچار مشکل می‌شود.

    •         کاهش خستگی عضلانی

    مکمل‌های بی سی ای ای می‌توانند به کاهش آسیب عضلانی و خستگی ناشی از تمرین که در طول تمرینات سخت رخ می‌دهد، کمک کند. اگر از خستگی زودهنگام حین ورزش اذیت می‌شوید مصرف این مکمل می‌تواند برای شما مفید باشد.

    •         افزایش عملکرد هوازی و غیرهوازی

    مکمل BCAA در صورت مصرف منظم می‌تواند هم عملکرد هوازی و هم عملکرد بی هوازی را در ورزشکاران بهبود بخشد.

     

    عوارض بی سی ای ای

    در بیشتر موارد مکمل BCAA هیچ عوارضی نداشته و مصرف آن امن است. هرچند که بهتر است پیش از مصرف این مکمل با مربی یا پزشک خود مشورت کنید تا خیالتان راحت شود که مشکل کلیه‌ای نداشته باشید.

     

    تاثیر بی سی ای ای بر چربی سوزی

     بی سی ای ای در بین ورزشکاران بدن‌سازی که به دنبال کم کردن وزن بدون تحلیل رفتن عضلات هستند بسیار محبوب است.این آمینواسیدها در حین ورزش با تولید قند خون، انرژی لازم برای تمرینات را تأمین می‌کنند؛ بنابراین برای کسانی که با کالری محدود تمرین می‌کنند، بسیار مفید هستند. کبد به‌طور مداوم بی سی دبل ای را برای حفظ قند خون و مدیریت آن آزاد می‌کند. این امر کمک خواهد کرد که قند خون تثبیت شود و شما میلی به خوردن فست فود و نوشیدنی‌های قندی فرآوری شده نداشته باشید بنابراین با حفظ سلامت کبد و سم زدایی به‌راحتی وزن کم می‌کنید. مصرف بی سی ای ای قبل از تمرینات باعث کاهش خستگی شده و بدین ترتیب باعث می‌شود شما با ادامه دادن تمرینات چربی سوزی کنید و وزن کم کنید.

     

    خرید مکمل بی سی ای ای

    مصرف مکمل تقلبی می‌تواند به کبد ورزشکار آسیب جبران ناپذیری بزند و همانطور که می دانید خرید مکمل اصل و اورجینال یکی از دغدغه‌های ورزشکاران است. وبسایت داروخانه دکتر یزدیان علاوه‌ بر نماد اعتماد الکترونیکی، مجوز فروش اینترنتی از سازمان غذا و دارو را دارد و مطمئن‌ترین راه برای خرید   BCAA  و سایر مکمل‌های موردنیاز است. 

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا