در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    نمایش صفحه 1 از 4

    مکمل های سالمندان و بیماران

    مرتب سازی بر اساس
    جستجوی پیشرفته
    مرتب سازی بر اساس:
    • پیش فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدید‌ترین ها
    • جدیدترین ها
    • نام : الف تا ی
    • نام : ی تا الف
    381٬000 تومان
    343٬000 تومان
    29٬400 تومان
    14٬700 تومان
    46٬200 تومان

    مکمل های غذایی سالمندان و بیماران

    کاهش اشتها در سالمندان و بیماران کاملا طبیعی می باشد. چرا که متابولیسم بدن با افزایش سن افت می کند و باید انرژی دریافتی کاهش یابد تا فرد دچار اضافه وزن نشود.  مکمل های غذایی موادی هستند که ممکن است برای افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی یا کاهش خطر بیماری هایی مانند پوکی استخوان یا آرتروز استفاده شوند. مکمل های غذایی به صورت قرص، کپسول، پودر، سافت ژل، عصاره یا مایعات در دسترس هستند. ممکن است حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، اسیدهای آمینه، گیاهان یا آنزیم ها باشند. گاهی مواد تشکیل دهنده مکمل های غذایی به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند.  بهترین مکمل های غذایی و گیاهی مناسب برای سالمندان و بیماران شامل ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن آنهاست.

     

    ضرورت استفاده از مکمل های سالمندان و بیماران

    بدن انسان بواسطه افزایش سن و بیماری دچار تغییراتی می شود. بسیاری از این تغییرات نیازهای تغذیه ای را تغییر داده و خطر کمبود آنها را افزایش می دهند. به همین علت لازم است تا نیازهای تغذیه ای فرد تامین گردد.  بسیاری از افراد با افزایش سن دچار کاهش اشتها می شوند، برآورده کردن نیازهای تغذیه ای آنها چالش برانگیز خواهد شد. این امر دلیلی برای روی آوردن به مصرف مکمل ها است. با افزایش سن، معده افراد معمولا اسید کمتری تولید می کند. همین مساله موجب کاهش جذب ریز مغذی هایی چون ویتامین B6، ویتامین B12، آهن و کلسیم خواهد شد. به همین دلیل بزرگسالان بالای 50 سال به مصرف بیشتر این مواد مغذی نیاز خواهند داشت. بسیاری از افراد مسن و بیمار نیز کاهش توده استخوانی را تجربه می کنند. به همین علت، افراد بالای 70 سال به مصرف کلسیم و ویتامین D بیشتری نیاز خواهند داشت.

     

    بهترین مکمل های غذایی برای سالمندان

    مکمل‌های غذایی ضروری برای سالمندان را می‌توان در چند گروه قرار داد:

    • ویتامین‌ها

    بدون حضور ویتامین در بدن، هیچ‌کدام از اعضا نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد و ممکن است از کار بیفتد. ویتامین‌ها ضامن سلامتی بدن هستند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مثل مشکلات قلبی عروقی، کلسترول بالا و اختلالات بینایی نقش بسزایی دارند.

    • مواد معدنی

    از جمله مواد معدنی مهم و مورد نیاز بدن میتوان به کلسیم، سدیم، منیزیم و پتاسیم اشاره کرد. که کلسیم در کنار ویتامین D موجب تقویت استخوان‌ها می‌شود. یکی از مواد معدنی مهم که باید در رژیم غذایی روزانه سالمندان قرار داشته باشد، سدیم است. همچنین منیزیم در بسیاری از واکنش‌های آنزیمی در بدن نقش دارد. و پتاسیم که یکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که موجب افزایش تحرک در فرد می‌شود و احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

    • پروبیوتیک‌ها و فیبر

    در واقع باکتری‌های زنده و مفید برای دستگاه گوارش به خصوص روده بسیار مهم هستند. عملکرد این باکتری‌ها شامل تبدیل فیبر به اسیدهای چرب، سنتز ویتامین‌های خاص و حمایت از سیستم ایمنی بدن است.

    استفاده از مقدار مناسب و تجویز شده مکمل‌های پروبیوتیکی در سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است.

    مکمل های سالمندان و بیمارانسخن پایانی

    مصرف مکمل برای همه سالمندان لازم نیست. در واقع بسیاری افراد می توانند نیازهای تغذیه ای خود را تنها با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و مغذی تامین کنند. با این وجود لازم است تا برخی افراد از بعضی مکمل های غذایی و دارویی استفاده کنند.  افرادی که دارای محدودیت های غذایی خاص بجهت برآورده کردن نیازهای خود هستند، به مصرف مکمل ها نیاز خواهند داشت. شما می توانید انواع مکمل های غذایی را از داروخانه آنلاین دکتر یزدیان خریداری نمایید.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا