در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    نمایش صفحه 1 از 9

    ویتامین ها

    مرتب سازی بر اساس
    جستجوی پیشرفته
    مرتب سازی بر اساس:
    • پیش فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدید‌ترین ها
    • جدیدترین ها
    • نام : الف تا ی
    • نام : ی تا الف
    212٬500 تومان
    191٬000 تومان
    150٬000 تومان
    115٬000 تومان
    29٬400 تومان
    14٬700 تومان
    33٬600 تومان
    22٬500 تومان
    152٬600 تومان
    137٬500 تومان
    123٬000 تومان
    80٬000 تومان
    139٬500 تومان
    97٬500 تومان

    ارزش دارویی و غذایی ویتامین‌ها

    نقش ویتامین‌ها در بدن افراد تا جایی دارای اهمیت است که نبود آنها می‌تواند دلیل بروز انواع بیماری‌ها در فرد شود. ویتامین‌ها ترکیبات آلی هستند که مصرف آنها برای حیات انسان و سلامتی امری ضروری به شمار می‌آید. بیماری بری بری از بیماری‌هایی است که به دلیل فقدان ویتامین در افراد به وجود می‌آید. افزایش سوخت و ساز بدن منجر به رشد و سلامتی افراد می‌شود که این امر با مصرف ویتامین‌ها قابل انجام است. ویتامین‌ها را می‌توان در انواع موادهای مصرفی روزانه مانند انواع میوه‌ها و سبزی‌ها جست و جو کرد البته بعضی از افراد به دلیل کمبود شدید میزان ویتامین لازم، با تجویز پزشک به مصرف قرص و آمپول روی می‌آورند.

     

    بهترین زمان مصرف مکمل‌ها

    بسیاری از مکمل‌های غذایی مانند ویتامین‌ها باید در ساعت مشخصی مصرف شوند تا تأثیر مناسبی بر بدن بگذارند. منیزیم یکی از این مکمل‌هایی است که بهتر است در شب میل شود به این علت که منجر به خوابیدن و استراحت کردن می‌شود. قرص‌های آهن یا مکمل‌های آهن دار، برای جذب بهتر باید به همراه ویتامین‌های C میل شوند. اگر این مکمل‌های آهنی با لبنیات مصرف شوند کمتر آهن را جذب بدن می‌کنند. همچنین پروبیوتیک ها بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا مصرف شوند تا اثر بیشتری ایجاد کنند.

     

    نشانه های کمبود ویتامین ها

    گاهی اوقات برای شناسایی کمبود ویتامین هیچ علائمی وجود ندارد اما اگر هر کدام از نشانه هایی که گفته می شود را دیدید حتما به پزشکتان مراجعه کنید تا متوجه شوید چه خبر است.

    • ویتامین A : مشکل بینایی – با شب کوری و کاهش عملکرد سیستم ایمنی شروع می شود.
    • ویتامین B : کمبود انرژی – افسردگی و بد شدن خلق و خو – خشکی پوست و ریزش مو
    • ویتامین C : بی حالی، درد عضلانی، این افراد به سادگی کبود می شوند و از لثه هایشان خون می آید.
    • ویتامین D : سرعت ابتلا به نرمی استخوان را افزیش می دهد ( قوس برداشتن استخوان های پا ) . همچنین کمبود ویتامین D سبب ضعیف شدن ساختار استخوان و شکنندگی آن می شود ( پوکی استخوان ) .
    • ویتامین E : کم خونی و آسیب رسیدن به سلول های عصبی پتاسیم: گرفتگی عضلات، ضعف و آریتمی قلبی آهن : کم خونی و ریزش مو کلسیم :  بی قراری، پریدن چشم و آریتمی سدیم : ضعف، گرفتگی، گیجی منتهی به کما

     

    ویتامین ها و مکمل ها

     

    تداخل مکمل‌ها و دارو

    حتی مواد مغذی ضروری نیز می‌توانند در بسیاری از داروهای رایج تداخل ایجاد نماید. اگر از داروهای رقیق‌کننده خون سنتی مانند وارفارین استفاده می‌کنید، فقط مقدار کمی ویتامین K موجود در مولتی‌ویتامین می‌تواند قدرت و خاصیت آن را کاهش دهد. مصرف بیش از ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین E در روز می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. و اگر داروی تیروئید مصرف می‌کنید، مصرف کلسیم، منیزیم و یا آهن، ۴ ساعت قبل و یا بعد از آن می‌تواند خاصیت و قدرت دارو را کاهش دهد. از پزشک خود در مورد چگونگی زمان‌بندی بهتر آن مشورت بگیرید.

     

    اثرات مکمل های مولتی ویتامین بر سلامتی

    این مکملها نقش بسزایی را در حفظ سلامت بدن بازی می‌کنند. همانطور که می دانید ویتامینها نقش بسیار مهمی در کارکرد صحیح ارگان های بدن دارند. کمبود ویتامین ها سبب می شود در کارکرد این اعضا مشکلاتی به وجود بیاید و بدن در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار گیرد.

    این مکملها نیاز بدن به ویتامین ها را جبران می کنند. بسیاری از افراد از این مکملها برای سلامتی در دوران سالمندی استفاده می کنند. زیرا با افزایش سن قدرت بدن در جذب مواد پایین می آید و همین امر بدن را  در معرض کمبود ویتامین ها قرار می دهد.

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا