در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین دارو و قرص برای دندان درد

    بهترین دارو و قرص برای دندان درد

    درد دندان یکی از رنج آورترین دردهایی است که هر فرد در طول زندگی خود ممکن است چندین مرتبه آن را تجربه کند. بهتر است در مواقع مواجهه با این درد به دندانپزشک مراجعه نمایید و به صورت خودسرانه، آنتی بیوتیک ها و مسکن ها را مورد استفاده قرار ندهید، چرا که ممکن است منشأ اصلی درد دندان شما، عواملی نظیر سینوزیت، عفونت گلو و گوش و یا آسیب فک باشد. حالا برای این که بیشتر با داروها و قرص های مناسب برای درد دندان آشنا شوید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    بهترین داروها و قرص ها برای دندان درد

    ایبوپروفن

    این مسکن غیر استروئیدی می تواند درد دندان را به صورت مؤثر و سریع کاهش دهد. دسترسی به این قرص در دوزهای 200 و 400 میلی گرم ممکن می باشد. افرادی که دارای حساسیت شناخته شده ای نسبت به داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی می باشند و همچنین افرادی که خونریزی دارند و یا دچار اختلالات قلبی هستند، از مصرف ایبوپروفن خودداری نمایند.

    استامینوفن

    در زمانی که درد دندان در اثر کشیدن دندان عقل و یا دندان پوسیده اتفاق می افتد، توصیه می شود به منظور تسکین این درد، استامینوفن را مورد استفاده قرار دهید. البته اگر دندانپزشک دستور دیگری را تجویز کرده باشد، مطابق همان دستور عمل کنید. با توجه به این که قرص استامینوفن در مقایسه با دیگر مسکن ها از عوارض جانبی کمتری برخوردار می باشد، بیشتر از دیگر داروها مورد استفاده قرار می گیرد. استامینوفن از اثرات ضد التهابی برخوردار نمی باشد و معمولا تجویز آن به همراه دیگر مسکن ها صورت می گیرد تا به سرعت درد را متوقف نمایند. 

    ژلوفن

    این مسکن همان ایبوپروفنی است که شکل ژلاتینی دارد و معمولا به خاطر کاهش عوارض گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که جذب گوارشی آن آسان تر انجام می شود. با مصرف ژلوفن می توان انواع دردهای دندان، درد مفاصل، آتریت و دردهای دوران قاعدگی را تسکین بخشید. مصرف تعداد بالای ژلوفن و دیگر مسکن ها به صورت همزمان مضر بوده و می تواند مشکلات دیگری را در فرد ایجاد کند.

    نوافن 

    نوافن کپسولی است که از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین ترکیب شده است و به منظور قطع فوری دندان درد شدید، به ویژه در هنگام شب مورد استفاده قرار می گیرد. جذب نوافن به خوبی از طریق دستگاه گوارش صورت می گیرد و 3 الی 4 ساعت عمر آن می باشد. هرگز نوافن و دیگر داروهای ترکیبی را بیش از حد مصرف نکنید، چرا که عوارض ناخواسته ای را ایجاد می کنند.

    مفنامیک اسید

    این داروی ضد درد، بدون هر گونه کورتون بوده و در دسته داروهای غیر استروئیدی قرار می گیرد. مفنامیک اسید را معمولا در مواقعی که دردهای شدیدی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می دهند و بیشتر در کاهش دادن میزان درد و التهاب، بعد از عمل های جراحی کاربرد دارد.

    ناپروکسن

    یکی از بهترین و قدرتمندترین مسکن ها برای درد دندان، حملات نقرس، بورسیت و آرتروز، ناپروکسن می باشد. این دارو اثرگذاری فوق العاده ای در کاهش درد دندان داشته و جذب آسانی در گوارش دارد؛ ولی مصرف آن می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. بنابراین برای مصرف آن بعد از جراحی دندان، حتما از پزشک خود مشاوره بگیرید. همچنین مصرف ناپروکسن در بانوان بارداری که در سه ماهه سوم بارداری خود به سر می برند، ممنوع می باشد.

    آیا آنتی بیوتیک می تواند درد دندان را درمان کند؟

    آیا آنتی بیوتیک می تواند درد دندان را درمان کند؟

    مصرف آنتی بیوتیک هایی نظیر آموکسی سیلین نمی توانند در کاهش درد دندان مؤثر واقع شوند، چرا که از اثرات ضد درد برخوردار نمی باشند. مصرف آن ها تنها در مواقعی که تب و تورم وجود دارد، می تواند فشار بافتی را کاهش داده و در کنترل علائم اثرگذار واقع شود.

    داروهای دندان درد در کودکان

    داروهای دندان درد در کودکان

    معمولا کودکان به دلیل التهاب لثه یا داشتن دندان پوسیده، به دندان درد دچار می شوند. در زمانی که کودکتان به دندان درد دچار شد، بهتر است از نخ دندان برای تمیز کردن و پاکسازی کامل فضای بین دندان های او استفاده کنید و باقی مانده غذاها را از لابه لای دندان هایش خارج نمایید. استامینوفن تنها دارویی است که می توان بدون نسخه دندانپزشک، به کودک خوراند تا درد دندان او را خیلی سریع کاهش داد. 

    داروهای دندان درد در دوران بارداری

    داروهای دندان درد در دوران بارداری

    با توجه به حساسیت بالای دوران بارداری و امکان اثرگذاری جبران ناپذیر هر نوع دارو بر روی جنین، توصیه می شود در این دوران، بدون تجویز پزشک هیچ دارویی از جمله داروهای دندان درد را مصرف نکنید.

    روش های خانگی برای کاهش درد دندان در دوران بارداری و تسکین درد دندان عقل

    روش های خانگی برای کاهش درد دندان در دوران بارداری و تسکین درد دندان عقل

    • عدم استفاده از غذاهای حساسیت زا
    • شستشوی دهان با آب نمک ولرم
    • استفاده از مواد طبیعی

    بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک

    بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک

    • در شرایطی که درد دندان شما بیش از 1 تا 2 روز ادامه پیدا کرده است.
    • در شرایطی که شدت دندان درد شما زیاد است.
    • در شرایطی که تب و گوش درد دارید و یا در هنگام باز کردن دهان خود درد را تجربه می کنید.

    جمع بندی

    در این مقاله داروها و قرص هایی که می توانند درد دندان را تسکین بخشند، با هم بررسی کردیم که عبارت بودند از: ایبوپروفن، استامینوفن، ژلوفن، نوافن، مفنامیک اسید و ناپروکسن. ولی بهتر است به منظور جلوگیری از ایجاد عفونت و درد دندان، استفاده از مسواک، نخ دندان، دهان شویه، آب نمک ولرم، تغذیه مناسب و به طور کلی رعایت بهداشت دهان و دندان را در روتین مراقبتی روزانه خود قرار دهید و در صورت ابتلا به دندان درد، مصرف خودسرانه داروها را کنار گذاشته و به دندانپزشک مراجعه نمایید.                            

    درج نظر

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا