در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    بهترین دارو و قرص برای اسهال و دل پیچه

    بهترین دارو و قرص برای اسهال و دل پیچه

    یکی از آزار دهنده ترین عارضه هایی که ممکن است برای هر فردی، در هر مکان و شرایطی به وجود بیاید و او را دچار دل درد و دل پیچه کند، اسهال می باشد. در این بیماری فرد درد را در ناحیه شکم خود به صورت منقطع یا پیوسته تجربه کرده و به دفع فوری مدفوع بسیار نیاز پیدا می کند. چنانچه در ادامه ما را همراهی کنید، با چند نمونه از بهترین و کاربردی ترین داروها و قرص های درمان اسهال و دل پیچه آشنا خواهید شد.

     

    علت بروز اسهال چیست؟

    علت بروز اسهال چیست؟

    معمولا مصرف غذاهای تاریخ گذشته و مسموم، باعث بروز اسهال می شود. با این حال ممکن است در شرایط ابتلا به برخی از بیماری ها نظیر گرمازدگی، سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا، بیماری کرون، سرطان روده بزرگ، آبسه های رکتوم، سندروم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو و عفونت های مقاربتی، عارضه اسهال پدید آید. چنانچه علت بروز اسهال یکی از دلایل ذکر شده در بالا باشد، توصیه می شود که دست از درمان های خانگی برداشته و فورا به پزشک مراجعه نمایید، چرا که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

    بهترین دارو و قرص برای درمان اسهال و دل پیچه

    بهترین دارو و قرص برای درمان اسهال و دل پیچه

    قرص اسهال هیوسین

    یکی از رایج ترین و قوی ترین داروهای مخصوص اسهال هیوسین نام دارد که می تواند دردهای شکمی و روده ای را به خوبی تسکین بخشد. این قرص از خاصیت آنتی کولینرژیک برخوردار بوده و می تواند گیرنده های انتقال دهنده عصبی استیل کولین را محدود نماید و بدین گونه مانع از انقباض ماهیچه های صاف روده شود. این فرآیند، افزایش ترشحات مخاطی روده بزرگ را به همراه داشته که به کنترل و توقف اسهال و دل پیچه ختم می شود.

    قرص اسهال دی سیکلومین

    این قرص با هیوسین عملکرد مشابهی داشته و می تواند دردهایی نظیر سندروم روده تحریک پذیر، ناراحتی های گوارشی که عامل دل پیچه و دل درد هستند، دردهای شکمی مربوط به قاعدگی و کولیک نوزادان را درمان کند.

    قرص اسهال بلادونا پی بی

    فرمولاسیون این قرص با ترکیبی از چند داروی ضد اسهال نظیر هیوسین، اسکوپولامین، آتروپین و فنوباربیتال تهیه شده است و می تواند بیماری اسهال ویروسی و سندروم روده تاحریک پذیر را به خوبی درمان نماید. مصرف این قرص برای افراد مبتلا به زخم های گوارشی، ایمن می باشد.

    قرص اسهال دیفنوکسیلات

    تجویز این قرص معمولا در شرایطی صورت می گیرد که فرد به بیماری اسهال شدید و مزمن دچار شده باشد. این دارو با بهبود حرکات دودی روده، می تواند مانع از اسهال و دل پیچه شود. این قرص به مدت 48 ساعت در بدن عمر می کند و اثرات آن طولانی می باشد.

    قرص اسهال لوپرامید

    این قرص ضد اسهال و ضد استفراغ بوده و می تواند حرکات شدید روده را کاهش دهد و بدین گونه باعث توقف اسهال شود. تجویز این قرص معمولا در مواقعی که گرمازدگی یا مسمومیت غذایی، دلیل اصلی بروز اسهال و استفراغ در فرد باشد، صورت می گیرد.

    قرص اسهال بیسموت ساب سالیسیلات

    عرضه این دارو به صورت قرص و سوپانسیون خوراکی می باشد و معمولا برای درمان اسهال، سوزش سر دل، حالت تهوع، ناراحتی معده یا سوء هاضمه مورد استفاده قرار می گیرد. کودکانی که سن آن ها از 12 سال کمتر است و یا دارای علائم آنفولانزا می باشند، نباید این دارو را مصرف کنند. مصرف بیشتر از 8 دوز آن، در 24 ساعت ممنوع می باشد و چنانچه بعد از گذشت 2 روز از شروع مصرف، عارضه اسهال همچنان ادامه داشت، حتما با پزشک مشورت نمایید.

    قرص اسهال سیپروفلوکساسین

    این قرص یک نوع آنتی بیوتیک می باشد که به منظور درمان عفونت های باکتریایی مصرف می شود و برای درمان عفونت های ویروسی کاربرد ندارد. قرص سیپروفلوکساسین رشد باکتری ها را متوقف کرده و بدین گونه اسهال را بهبود می بخشد.

    قرص اسهال یدوکینول

    این قرص جزو داروهای ضد عفونت بوده که معمولا به منظور برطرف نمودن عفونت های روده ای ناشی از انگل مصرف می شود و برای رفع عفونت های ویروسی کاربرد ندارد. مصرف این قرص برای افرادی که به بیماری کبدی مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

    سولفات کدئین

    داروی ضد اسهال سولفات کدئین که به صورت شربت یا قرص به بازار عرضه شده است، امکان اعتیادآوری داشته و معمولا در مواقعی تجویز می شود که اسهال شدید رخ داده باشد تا بتواند به خوبی دردهای شکمی ناشی از اسهال را تسکین بخشد. البته مصرف این دارو می بایست به صورت کوتاه مدت صورت گیرد.

    پوسته اسفرزه

    در شرایطی که فرد به اسهال خفیف دچار شود، می تواند پوسته اسفرزه را بدون نسخه تهیه کرده و مصرف کند. این دارو نوعی فیبر بوده که با جذب آب در روده، اسهال را کاهش می دهد.

    داروهای اسهال بدون نسخه

    از تمامی قرص های اسهالی که در بالا به آن ها اشاره شد، تنها برخی از آن ها را می توان بدون داشتن نسخه تهیه کرده و مصرف نمود. این قرص ها عبارت اند از:

    • لوپرامید
    • هیوسین
    • بیسموت ساب سالیسیلات
    • پوسته اسفرزه

    داروهای اسهال برای درمان یبوست

    داروهای اسهال برای درمان یبوست

    در برخی مواقع یبوست، علت اصلی بروز اسهال می باشد. در چنین شرایطی می توانید با مصرف انواع ملین و مسهل ها این عارضه را برطرف نمایید. البته می توانید در کنار مصرف دارو، در رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد کرده و همچنین آب فراوانی را در طول شبانه روز بنوشید. 

    انواع قرص های ضد یبوست

    • قرص سی لاکس
    • کپسول ژلاکس
    • قرص بیزاکودیل

    داروی اسهال برای کودکان

    داروی اسهال برای کودکان

    در صورتی که کودک شما به اسهال دچار شود، به خصوص اگر سن او کمتر از 7 سال باشد، استفاده از درمان های خانگی با انواع داروها برای رفع اسهال او توصیه نمی شود و می بایست کودک را فورا به مراکز درمانی ببرید. 

    داروی اسهال برای بانوان باردار

     با توجه به این که این دوره از زندگی هر خانم، از مهم ترین و حساس ترین دوران زندگی او محسوب می شود و مصرف هر گونه دارو می تواند عوارضی را برای مادر و جنین او به همراه داشته باشد، لذا توصیه می شود چنانچه در دوران بارداری به اسهال دچار شدید، از مصرف هر گونه دارو در این زمینه، بدون مشورت با پزشک خودداری نمایید.

    بهترین زمان مراجعه به پزشک در مواقع بروز اسهال

    بهترین زمان مراجعه به پزشک در مواقع بروز اسهال

    چنانچه درمان های خانگی ضد اسهال، بعد از 24 تا 48 ساعت اثرگذار واقع نشدند و شما با علائمی نظیر درد شکمی، استفراغ، تب و لرز و وجود خون در مدفوع مواجه شدید، می بایست به متخصصین گوارشی مراجعه نمایید.

    موارد منع مصرف قرص های ضد اسهال

    موارد منع مصرف قرص های ضد اسهال

    • مواقعی که انگل یا باکتری در دستگاه گوارش وجود داشته باشند، اسهال رخ می دهد. در چنین شرایطی با مصرف قرص های ضد اسهال وضعیت خراب تر می شود.
    • مصرف داروهای ضد اسهال برای کودکان کمتر از 2 سال بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.
    • در صورتی که فرد مبتلا به اسهال، تب نیز دارد، نباید قرص های ضد اسهال را مصرف کند.
    • چنانچه بعد از مصرف قرص های ضد اسهال، به هر گونه واکنش آلرژیک و حساسیتی دچار شدید، فورا مصرف آن را متوقف نموده و به پزشک مراجعه نمایید.

    جمع بندی

    همان طور که گفته شد دارو یا قرص های اسهال در انواع گوناگون به بازار عرضه شده است و هر کدام از آن ها می تواند برای نوع خاصی از اسهال کاربرد داشته باشد. بنابراین در صورت ابتلا به این عارضه دردناک، از مصرف خودسرانه این داروها خودداری کرده و به مراکز پزشکی مراجعه فرمایید.

    درج نظر

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا