در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    افزودن به لیست علاقه مندی ها
    مقایسه

    کپسول آهن فولایرون و زینک رازک - 30 عددی

    شناسه محصول: 6260154202284
    شناسه محصول: 6260154202284
    دسته بندی: مکمل کم خونی
    تاریخ انقضا: بیش از 8 ماه
    50٬700 تخفیف
    تعداد
    امتیاز محصول
    مشخصات فنی بیشتر
    نقد و بررسی اجمالی
    بیشتر

    Razak Foliron and Zinc 30 Caps

    محصولات مرتبط

    • نقد و بررسی
    • مشخصات
    • نظرات کاربران
    • پرسش و پاسخ
    نقد و بررسی اجمالی
    کپسول آهن فولایرون و زینک رازک - 30 عددی
    نقد و بررسی
    Razak Foliron and Zinc 30 Caps
    ادامه مطلب
    نقد و بررسی تخصصی

    کم شدن انرژی روزانه، خستگی و بی حوصلگی، رنگ پریدگی، تحریک پذیری و پرخاشگری می تواند از علائم کم خونی و کاهش سطح گلبول های قرمز خون در بدن باشد. اغلب بانوان به دلیل قاعدگی، بارداری، زایمان... به بیماری کم خونی دچار می شوند. کم خونی یک اختلال خونی شایع است که دلیل آن کافی نبودن مقدار هموگلوبین و گلبول قرمز در شریان خون می باشد. افراد با علائم کم خونی می بایست در کنار تغذیه مناسب از مکمل های ویتامینه و سرشار از ماده معدنی آهن استفاده کنند تا عوارض بیماری کم خونی ناشی از فقر آهن را کاهش دهند.

     

     

    دلایل بروز کم خونی چیست؟

     

     دریافت کم آهن به بدن

     گاهی اوقات از طریق تغذیه و برنامه های غذایی آهن مورد نیاز، جذب بدن نمی شود. که در این صورت در کنار تغذیه باید از مکمل های رژیمی غذایی مناسب استفاده شود تا آهن مورد نیاز بدن تامین شود.

     کاهش ویتامین ها در بدن

    ویتامین ب ۱۲، فولات و برخی دیگر از ویتامین ها باعث تولید سلول های خونی در بدن می شوند. کمبود و یا کاهش این ویتامین ها در بدن مانع از جذب آهن از طریق تغذیه شده و منجر به کم خونی در بدن می شود.

     عوارض برخی بیماری‌ها

    برخی بیماری‌ها مانند: مشکلات گوارشی، مانع از جذب آهن به بدن می شوند برخی از بیماری ها هم باعث می شوند که بدن خون زیادی را از دست بدهد. همچنین استفاده از برخی داروها نیز مانع از دریافت و جذب آهن مورد نیاز بدن است.

    خون ریزی های شدید و از دست دادن حجم زیاد خون

    گاهی بر اثر اتفاقات و یا بیماری‌هایی، خونریزی های شدید رخ می‌دهد مانند: قاعدگی های شدید، یائسگی های وخیم، عمل جراحی و ... که باعث از دست دادن حجم زیادی از خون در بدن شده و نتیجه فرد دچار کم خونی می شود.

     

    معرفی کپسول فولایرون و زینک رازک

     

    کپسول فولایرون و زینک رازک حاوی ۱۵۰ میلی گرم فروس سولفات، و ۲۰ میلی گرم زینک و ۵۰ میلی گرم اسید فولیک می باشد. این کپسول به منظور درمان کم خونی ناشی از فقر آهن، انرژی کم و بی حوصلگی،  افسردگی و بی حالی و... تهیه و تولید می شود. همچنین این کپسول به دلیل دارا بودن زینک در ترکیبات خود باعث تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می گردد.

     

    ویژگی کپسول فولایرون و زینک رازک

     

    کمک به تامین آهن مورد نیاز بدن

    تقویت کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن

     کمک به رشد و تکامل استخوان ها در بدن

    حاوی اسید فولیک و زینک

     کمک به درمان افسردگی

    کمک به سلامتی بافت های بدن بخصوص بافت پوست

     موثر در درمان و کاهش کم خونی ناشی از فقر آهن

     

    ترکیبات کپسول آهن فولایرون چیست؟

     

    کپسول آهن فولایرون علاوه بر فروس سولفات، حاوی زینک و اسید فولیک و یا همان فولات است.

     

     فروس سولفات

     یک نوع از داروهای درمان‌کننده کم خونی ناشی از فقر آهن است. بدن برای ساخت هموگلوبین به آهن نیاز دارد. داروی فروس سولفات در اصل به بدن کمک می‌کند تا فقر آهن را درمان کند و آهن مورد نیاز بدن را تامین کند. 

     زینک

    یکی از مهمترین خواص زینک یا روی برای بدن تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می باشد و از سلامتی بدن محافظت می کند. زینک ماده معدنی مورد نیاز بدن برای ترمیم و بازسازی زخمهای وارد شده به پوست است و همچنین وجود زینک در بدن باعث می‌شود تا دوره بیماری کاهش یابد و باعث تسریع بهبودی در بیمار می شود.  ماده معدنی زینک برای جلوگیری از ریزش مو و سلامتی موها همچنین استحکام ناخن ها بسیار لازم است، از آنجایی که بدن به طور طبیعی این ماده را تولید نمی کند، نیازمند دریافت آن از طریق تغذیه مناسب و استفاده از مکمل ها می باشد.

    اسید فولیک

     ویتامین ب۹ که با نام اسید فولیک آن را میشناسیم جزء ویتامین های گروه ب و محلول در آب است. اسید فولیک باعث بهبود و افزایش دهنده جریان خون در بدن می باشد. اسید فولیک مانع از ریزش مو و باعث استحکام ساقه موها نیز می شود. اسید فولیک مکمل، ماده معدنی آهن است که به جذب این ماده در بدن کمک شایانی می کند.

     

    تفاوت کم خونی و فقر آهن چیست؟

     

    کم خونی و یا آنمی، یک بیماری است و نیاز به درمان و پیشگیری دارد اما فقر آهن بیماری نیست و از اثرات و عوارض سوء تغذیه می باشد. فقر آهن از کمبود آهن در بدن اتفاق می‌افتد اما اگر درمان نشود و بیش از حد باشد به کم‌خونی فقر آهن منجر می شود که دیگر بر اثر سوء تغذیه نیست و به عنوان یک بیماری محسوب می شود که در کودکان 6 تا 24 ماهه و زنان شیوع بیشتری دارد.

     

     آیا مصرف کپسول آهن فولایرن باعث چاقی می شود؟

     

    کپسول آهن فولایرن حاوی ترکیبات فروس سولفات، زینک و اسید فولیک است که باعث رفع و یا درمان کم خونی ناشی از فقر آهن می شود. هنگامی که بدن با کمبود آهن روبه‌رو می‌شود به طور طبیعی مبتلا به کاهش اشتها و کاهش وزن می گردد و در نتیجه فردی که مبتلا به کم خونی است لاغر می شود. با مصرف مکمل غذایی آهن فولایرون، بیماری کم خونی درمان می شود و شاهد چاقی و اضافه وزن خواهیم بود. البته  کپسول آهن فولایرون به تنهایی باعث چاقی نمی شود بلکه افزایش اشتها ناشی از استفاده از آن باعث چاقی می شود.

     

     کپسول آهن فولایرون رازک باعث بروز یبوست است؟

     

    بدن مقدار مورد نیاز خود را از مکمل های آهن جذب می‌کند و مقدار مازاد بر نیاز خود را توسط روده ها به همراه تغذیه دفع می کند. آهن جذب شده در روده ها باعث تغذیه باکتری های مضر در روده‌ها می‌شود و یبوست اتفاق می‌افتد. در اصل مصرف کپسول آهن باعث بروز یبوست نمی‌شود بلکه این باکتری های موجود در روده ها هستند که باعث بروز یبوست می‌شوند که شما می توانید از کپسول آهن بدون عوارض گوارشی استفاده کنید.

     

     نحوه مصرف

     

     کپسول آهن فولایرون و زینک رازک یک مکمل غذایی است و می بایست همراه غذا و یک لیوان آب مصرف شود. حتما دقت کنید یک ساعت قبل و بعد از مصرف کپسول آهن از لبنیات و چای و ...استفاده نکنید.


    افزودن نظر جدید
    امتیاز محصول *
    با انتخاب دکمه "ثبت نظر" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    افزودن پرسش جدید
    با انتخاب دکمه "ثبت پرسش" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    اطلاع به من در زمان : موجود شدن
    0 سبد
    بیشتر
    دسته ها
    جستجو
    پروفایل
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا