در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    افزودن به لیست علاقه مندی ها
    مقایسه

    نخ بخیه نایلونی 0/3

    شناسه محصول: 6261111106041
    شناسه محصول: 6261111106041
    دسته بندی: ملزومات پزشکی
    تاریخ انقضا: بیش از 8 ماه
    ناموجود
    متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست.می‌توانید از طریق لیست پایین صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
    در صورت موجود شدن به من اطلاع بده
    امتیاز محصول
    مشخصات فنی بیشتر
    نقد و بررسی اجمالی
    بیشتر

    SUPA SUPALON Nylon Surgical Thread 3/0

    محصولات مرتبط

    • نقد و بررسی
    • مشخصات
    • نظرات کاربران
    • پرسش و پاسخ
    نقد و بررسی اجمالی
    نخ بخیه نایلونی 0/3
    نقد و بررسی
    SUPA SUPALON Nylon Surgical Thread 3/0
    ادامه مطلب
    نقد و بررسی تخصصی

    همانطور که می دانید بخیه جراحی یک روش پزشکی برای نگهداری بافت های بدن که آسیب دیده اند یا برش خورده اند است. این روش بسیار مهم و کاربردی می باشد.

    در عمل های جراحی و بخیه زدن، پزشکان جراح از سوزن و نخ مخصوص بخیه استفاده می کنند که در فرم، اندازه و ترکیبات متفاوتی تولید می‌شوند. در میان نخ های جراحی نخ بخیه نایلونی که قاعدتاً از پلیمر ساخته می شوند، متداولترین نوع نخ های بخیه و غیرقابل جذب می باشند. نخ بخیه یکی از تجهیزات پزشکی بسیار پر مصرف است.

     

     

    نخ بخیه نایلونی چیست؟

    نخ بخیه نایلونی، نخی غیر قابل جذب می باشد که از ترکیبات مصنوعی که دارای خاصیت کششی و استحکام بسیار بالایی دارند، تولید می شود. نخ جراحی نایلونی در رنگ‌های متفاوتی مثل مشکی، آبی و سبز تولید می شود تا دید جراحان در حین جراحی بالا باشد.

    نخ های بخیه نایلونی با خاصیت غیر چسبندگی و امنیت بسیار بالایی  که دارند، می توان آنها را به راحتی گره زد و به آسانی از بافت بخیه شده جدا کرد. نخ های جراحی به دو دسته غیر قابل جذب و قابل جذب تقسیم می شوند. نخ های جراحی ممکن است بدون روکش یا روکش دار، تک رشته ای یا چند رشته ای باشند تا جابجایی آنها بیشتر شود.

    نخ های جراحی که غیر قابل جذب هستند، توسط بدن فرد جذب نمی‌شوند و باید پزشک متخصص نخ را از بدن خارج کند. بعضی از متداول ترین نخ های جراحی غیر قابل جذب عبارتند از: نخ جراحی پلی استر، نخ جراحی نایلونی و نخ جراحی ابریشمی. واکنش بافت های نرم بدن که با نخ های جراحی غیر قابل جذب بسته شدند، نسبت به نخ های غیر قابل جذب دیگر خفیف تر می باشد. نخ های بخیه نایلونی در فرم ها و ویژگی های متفاوت تولید می شوند. که نخ بخیه نایلون یکی از نخ های متداول و پرمصرف برای پزشکان می باشد.

     

     

    نخ بخیه نایلونی 0.3

    نخ بخیه نایلونی 0.3 غیرقابل جذب که کاملاً استریل و بهداشتی می باشد و از ماده پلیمرهای آلیفاتیک نایلون 0.3 تولید می شوند. نخ بخیه نایلونی 0.3 به رنگ سیاه یا سبز است تا پزشک به راحتی بتواند عمل بخیه کردن را انجام دهد. از نخ بخیه نایلونی 0.3 برای بستن برش های که به خاطر جراحی در بافت ها ایجاد کردند و بستن عروق استفاده می شود.

    اصولا از نخ بخیه نایلونی در جراحی هایی که بافت های نرم دارند، عمل بستن رگها مانند جراحی قلبی عروقی، جراحی های پوست و پلاستیک، جراحی های اعصاب و جراحی های چشم مورد استفاده قرار می گیرد. نخ بخیه نایلونی کاملاً به فرم یکپارچه است و به علت بافت صاف و نرمی که دارند، کار کردن را بسیار راحت و آسان می کنند و پزشکان به راحتی می توانند به انتهای نخ بخیه را در اتمام عمل گره بزنند.

    نخ بخیه نایلونی 0.3 دارای استحکام کششی بسیار بالایی می باشد و در مقابل عفونت ها بسیار مقاوم است و از بروز عفونت بعد از عمل جراحی زخم جلوگیری می کند. نخ بخیه نایلونی 0.3 برای وصل کردن پروتزهای مصنوعی که در عمل های قلب و عروق استفاده می شوند مناسب نیستند.

    نخ های بخیه نایلونی برای بخیه زدن زخم های که روی پوست هستند و اتصال برش ها به یکدیگر بسیار مناسب می باشند. چون خاصیت چسبندگی ندارند و در زمان جداسازی نخ بخیه باعث آسیب رساندن به پوست نمی شوند.

     

     

    ویژگی های نخ جراحی نایلونی 0.3

    • نخ بخیه نایلونی بافت صافی دارد، که باعث می شود نخ به راحتی از بافت عبور کند.
    • نخ بخیه نایلونی به علت جنس نرمی که دارد به راحتی می توان انتهای نخ را گره زد.
    • رنگ سیاه یا سبزی که دارد باعث می‌شود که پزشک جراح بتواند به راحتی و کیفیت بالا دوخت های بخیه را انجام دهد.
    • نخ جراحی نایلونی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. که باعث می شود در جایی که دوخته شده و گره خورده ثابت بماند، تا زمانی که پزشک آن را جدا کند. و در هنگام گره خوردن یا کشیده شدن پاره نمی شوند.
    • نخ بخیه نایلونی چند رشته ای است که انعطاف پذیری بالایی دارد.
    • واکنش حساسیتی و التهابی بسیار پایینی دارد.
    • کاملا طبیعی و غیر قابل جذب می باشد.
    • کاملا بهداشتی و استریل شده با گاز اتیلن اکساید

     

     

    کاربرد نخ جراحی نایلونی چیست؟

    جراحان پلاستیک از نخ بخیه نایلونی برای بستن لایه های کوتیکولی پوست بسیار استفاده می کنند. زیرا با استحکام عالی و انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارند، کار جراحان پلاستیک و جراحان چشم را بسیار راحت تر کرده است و به راحتی می توانند انتهای نخ بخیه را بعد از اتمام جراحی گره بزنند.

    اصولاً اندازه و نوع زخم ها موضوع اصلی در انتخاب نخ و اندازه مناسب می باشد. در نتیجه پزشکان جراح باید با تجربه ای که دارند، مناسب ترین شرایط جراحی و ابزارآلات را برای بخیه زخم و بافت فراهم کنند.

    بافت بدن واکنش های التهابی بسیار کمی را نسبت به نخ بخیه نایلونی از خود نشان می دهد و با مرور زمان و با ماندن در میان بافت ها مانند همبند به بافت متصل می شوند و در نهایت جزئی از بافت و پوست بدن فرد می شوند. نخ های بخیه نایلون غیر قابل جذب هستند و آنزیم هایی که در بدن موجود است نمی توانند این نخ ها را تجزیه کنند‌‌.

    نخ بخیه نایلونی برای آسیب ها و زخم هایی توصیه می شود که تاثیری روی بافت آسیب دیده نگذارد. نخ نایلونی باعث جلوگیری از ورود آلودگی ها، عفونت ها و آسیب هایی که به علت ورود باکتری ها و میکروب ها به بافت بدن ایجاد می کند، می شود. روند استریل کردن نخ بخیه نایلونی با اتیلن اکساید صورت می گیرد.

     

     

    قیمت نخ بخیه نایلون

    اصولا قیمت نخ بخیه نایلونی در بازار به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. در حال حاضر نخ بخیه نایلونی با در نظر گرفتن سطح مقطع و نوع سوزن در دو مدل نخ جراحی نایلونی ریورس کات و راند با دید و در سایز 0 تا 6  در بازار لوازم پزشکی وجود دارد. نکته ای که اهمیت دارد، این می باشد که دلایلی مثل نوع نخ و سایز نخ تاثیری در قیمت نخ بخیه نایلونی ندارند و همه آنها دارای یک قیمت می باشند. 

     


    افزودن نظر جدید
    امتیاز محصول *
    با انتخاب دکمه "ثبت نظر" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    افزودن پرسش جدید
    با انتخاب دکمه "ثبت پرسش" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    اطلاع به من در زمان : موجود شدن
    0 سبد
    بیشتر
    دسته ها
    جستجو
    پروفایل
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا