در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته
    افزودن به لیست علاقه مندی ها
    مقایسه

    اریگاتور ( ست شستشوی زخم )

    شناسه محصول: 6262222291176
    شناسه محصول: 6262222291176
    دسته بندی: ملزومات پزشکی
    تاریخ انقضا: بیش از 8 ماه
    7٬800 تخفیف
    تعداد
    امتیاز محصول
    مشخصات فنی بیشتر
    نقد و بررسی اجمالی
    بیشتر

    Irrigator

    محصولات مرتبط

    • نقد و بررسی
    • مشخصات
    • نظرات کاربران
    • پرسش و پاسخ
    نقد و بررسی اجمالی
    اریگاتور ( ست شستشوی زخم )
    نقد و بررسی
    Irrigator
    ادامه مطلب
    نقد و بررسی تخصصی

    همانطور که می دانید بروز آسیب و زخم روی پوست اجتناب ناپذیر می باشد. اصولاً تعداد زیادی از زخم ها و آسیب هایی که هر روز برای افراد مختلف بوجود می‌آید، بسیار سطحی است که می توانید در خانه با پانسمان کردن ساده زخم را درمان کنید.

    نکته‌ای که وجود دارد این است که، برای بهبود آسیب ها یا زخم هایی که روی سطح پوست ایجاد شده، شستن آنها امری بسیار ضروری می باشد. در اصل شستشوی زخم ها اولین مراقبت درمانی برای پیشگیری از ورود هرگونه آلودگی یا میکروب به داخل زخم می باشد. که امروزه با استفاده از ابزارها و روش‌های متفاوتی زخم را شستشو می دهند که یکی از متداول ترین ابزار اریگاتور می باشد.

     

     

    شستشوی زخم به چه معنا است؟

    شستشوی زخم اولین مرحله مراقبتی برای بهبود آسیب ها و زخم های ایجاد شده روی بدن فرد می باشد. شستشوی ناحیه آسیب دیده، می تواند در کنار ضدعفونی کردن سطح زخم، باعث کاهش ترشحات اضافه، از بین رفتن پوست های اضافی، اثرات و لک های خونی شود که با پاکسازی سطح پوست آسیب دیده روند درمان زخم سرعت بیشتری پیدا می کند.

    اصولاً استفاده از محلول ها و سرم های شستشو به صورت مستقیم برای افراد کار سختی است. به علت اینکه بسته بندی و ساختار محلول ها و سرم ها به صورتی می باشد که نمی توانید به راحتی ناحیه زخم شده و آسیب دیده را شستشو دهید. در نتیجه، در چنین مواقعی کمک گرفتن از یک ابزار پزشکی مانند اریگاتور می تواند مرحله شستشو را بسیار آسان کند و باعث افزایش کیفیت کار نیز بشود. 

     

     

    کار اریگاتور چیست؟

    اریگاتور جزو تجهیزات پزشکی است که برای شستشوی زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا اصولا محلول های شستشو، بسته بندی مناسبی برای شستشو دادن سطح زخم ندارند. در نتیجه با کمک گرفتن از اریگاتور می توانید به راحتی هر نوع زخم یا آسیبی را که در هر قسمت از بدن رخ داده است را شستشو ددهید. اریگاتور در اتاق های عمل، اورژانس های بیمارستان ها، مراکز درمانی بزرگ یا کوچک و خانه که نیاز به شستشوی زخم ها، سوختگی های ایجاد شده، آسیب های وارد شده به فرد، آزمایشگاه ها برای شستشوی وسایل یا خارج کردن ترکیبات مایع از ظروف با درپوش پلاستیکی یا لاستیکی قابل استفاده می باشد.

     

     

    اریگاتور

    اصولاً سرم های شستشو و محلول های ضدعفونی کننده حجم بسیار زیادی دارند، که محتویات داخل این سرم ها با یکبار استفاده تمام نخواهد شد. به همین علت می شود مقداری از محلول باقیمانده را برای استفاده در دفعات بعدی ذخیره کرد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که، اگر نتوانید درب ظرف سرم یا محلول را به‌خوبی ببندید، استفاده مجدد امکان پذیر نمی باشد. به همین علت در چنین مواقعی از ابزار اریگاتور استفاده می‌شود. که بعد از هر بار شستشوی زخم ها در صورتی که از محلول باقی می ماند بتوان با درپوش پروتکتور اریگاتور که روی اسپایک آن قرار دارد، از ورود هرگونه آلودگی و میکروب به داخل محلول یا سرم پیشگیری کنید.

    از دیگر ویژگی‌های اریگاتور این است که به خاطر داشتن پروتکتور از تماس مستقیم سرم با ناحیه آسیب دیده جلوگیری می کند و باعث می شود تا به راحتی و در محیط کاملا بهداشتی زخم را چندین بار شستشو دهید. اریگاتورها یکبار مصرف می باشند. اریگاتور یک بار مصرف می تواند از شیوع بیماری های واگیردار به سایر افراد پیشگیری کند. زیرا در گذشته اریگاتورها یکبار مصرف نبودند و جنس آنها از آلومینیوم بوده است.

     

     

    نکات مهم در خرید اریگاتور

    طبق نکاتی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، اریگاتور ابزار پزشکی است که مستقیما با ناحیه آسیب دیده، زخم شده و خون فرد بیمار در تماس می باشد. در نتیجه با ورود هر گونه میکروب و آلودگی به زخم بیمار سلامتی او به خطر خواهد افتاد. در نتیجه در زمان خرید، بسته بندی اریگاتور آسیب دیده و پارگی نداشته باشد، در غیر این صورت از خرید ارگاتور خودداری کنید.  خرید یا استفاده از ارگاتوری ای که پوشش پلمپ شده نداشته باشد یا حتی تنها یک بار استفاده شده است به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

     

     

    قطعات اریگاتور

    اریگاتور دارای قطعاتی به نام: اسپایک، یک کانکتور، یک تیوب و دو درپوش می باشد.

     

     

    نحوه استفاده از اریگاتور

    ابتدا پروتکتور روی اسپایک را بردارید. با وارد کردن اسپای در سرم شستشو سرم آماده ی استفاده می باشد.

    بعد از شستشوی ناحیه آسیب دیده با قرار دادن پروتکتور انتهایی روی کانکتور می توانید از ورود آلودگی و میکروب پیشگیری کنید.

     

     

     


    افزودن نظر جدید
    امتیاز محصول *
    با انتخاب دکمه "ثبت نظر" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    افزودن پرسش جدید
    با انتخاب دکمه "ثبت پرسش" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در داروخانه آنلاین دکتر یزدیان اعلام می‌کنم.
    اطلاع به من در زمان : موجود شدن
    0 سبد
    بیشتر
    دسته ها
    جستجو
    پروفایل
    تماس
    دسته بندی ها
    تخفیفات ویژه
    زود مصرف ها با قیمت کمتر
    آرایشی و بهداشتی
    مکمل های غذایی
    مادر و کودک
    محصولات جنسی
    مکمل های ورزشی
    مکمل های تنظیم وزن
    بازگشت به بالا